Crisismanagement voor bedrijfsjuristen: recht & communicatie in balans

Reputatierisico’s, product recalls en arbeidsongevallen. Juridische en communicatieve tips en tricks.
Bedrijven krijgen vroeg of laat te maken met calamiteiten. Bijvoorbeeld onverwachte negatieve publiciteit, een noodzakelijke terugroepactie of een ernstig arbeidsongeval. Dat roept niet alleen juridische vragen op – bijvoorbeeld over aansprakelijkheid, schade en verzekeringen – maar vraagt ook om zorgvuldige communicatie naar binnen en buiten de organisatie.
Tijdens deze bijeenkomst krijg je als bedrijfsjurist inzicht in zowel de juridische als communicatieve kant van calamiteiten:
- Thom Beukers, advocaat aansprakelijkheidsrecht bij Boels Zanders, bespreekt juridische aandachtspunten. Aan de hand van herkenbare scenario’s geeft hij praktische tips om als bedrijfsjurist effectief te handelen.
- Jhorna Erkens, specialist in crisiscommunicatie bij Bex, laat zien hoe je intern en extern communiceert na een incident. En vooral ook hoe je met de media omgaat. Wat zeg je wel en wat juist niet? En hoe ga je om met spanningen tussen juridische zorgvuldigheid en reputatiebelangen?
Programma van Crisismanagement voor bedrijfsjuristen: recht & communicatie in balans
Op dinsdag 18 november: | |
14:30 - 15:00 | Inloop |
15:00 - 17:00 | Bijeenkomst Door Thom Beukers (Boels Zanders), Jhorna Erkens (Bex*) |
17:00 - 18:00 | Netwerkborrel |